خاطرات کاغذی

جی جی و جوجو

صرف‌نظر از سلسله‌داستان‌های «لولک و بولک» که با عنوان دوقلوهای جهانگرد نیز شناخته می‌شود، اگر خاطرتان باشد یک کارتون تک‌قسمتی هم بود که در آن این زوج هنری بانمک چگونگی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و موارد مرتبط با این موضوع را به بچه‌ها آموزش می‌دادند.
کد خبر: ۱۴۵۱۷۶۵
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 12

مثلا این‌که نباید وسط خیابان بازی لی‌لی را نقاشی کرده و بازی کنند، نشان‌دادن معنی رنگ‌های مختلف چراغ راهنمایی و رانندگی، ممنوعیت آوردن سگ بدون غلاده به خیابان، خصوصا هنگام عبور از عرض خیابان، ممنوع‌بودن اسکیت‌بازی در خیابان و حتی جاده‌های خارج از شهر و...؛ همچنین می‌دیدیم که لولک و بولک یک ماجراجویی جاده‌ای خارق‌العاده را تجربه می‌کردند که آن هم جنبه آموزشی داشت. مثلا وقتی خسته از رانندگی به شنا در برکه‌ای مشغول شدند، مامان‌اردکه آنها را متوجه تابلوی شنا ممنوع کرد و...، البته در این کارتون بولک که بزرگ‌تر از لولک دیده می‌شود، برای برادرش بزرگ‌تری می‌کرد.

«لولک و بولک: رانندگی» (با عنوان اصلی: Szerokiej drogi) به معنای داشتن «جاده عریض» محصول سال 1976 استودیو فیلموف (Studio Filmów) کشور لهستان است که به کارگردانی «ماریان چولرک» تولید شده است. موسیقی این کارتون اثری از «والدمار کازانسکی» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها